Просвіта для батьків
Величні ідеї педагогічної істини Яна - Амоса Коменського
в сучасній школі
Зневага до виховання — загибель людей, сімей, держав і всього світу.
Я. Коменський
Сьогодні проблема навчання і виховання учнів, формування їх духовності є, як ніколи раніше, актуальною і належить до проблеми соціального характеру, оскільки пов`язана с таким поняттям, як формування особистості. В наш час дуже часто можна почути заклики про підняття національної свідомості людини та виховання справжнього громадянина. А поштовхом і основою для цього є, в першу чергу, виховання духовної особистості.
Проблеми духовного розвитку особистості вічні. Скільки існує людина, стільки вона намагається вдосконалити свій внутрішній світ. Особливу роль у цьому відіграють релігії і, зокрема, християнство як релігія особистості.
Фундатором наукової духовної педагогіки формування особистості був видатний чеський мислитель кінця ХVІ – початку ХVІІ століття Ян-Амос Коменський - глибоко релігійна людина, переконаний християнин, який щиро вірив у існування загробного життя, у вічність людської душі. На думку Я.А.Коменського стратегічна мета виховання реалізується внаслідок розумового виховання – пізнання себе і навколишнього світу, морального – керування собою і речами, релігійного виховання – прагнення до Бога. Педагогічним поглядам й педагогічній діяльності Коменського були притаманні демократизм, гуманізм, життєрадісність, релігійність — визнання Бога як першопричини існування світу.
Що ж таке духовність у моєму розумінні? У загальному плані – це стан внутрішнього психологічного життя людини, одна з найважливіших характеристик особистості, основу яких становлять домінуючі цінності і світосприймання людини. Духовність відбиває сформованість моральної свідомості з переважанням твердих оціночних суджень, ідеалів, національних і загальнолюдських цінностей, їхньої єдності. Тому я завжди дуже уважно ставлюсь до індивідуальних духовних святинь кожного учня, ніколи не втручаюсь в його духовний світ, прагну створити умови для духовно-морального самоствердження учня. Читати повністю