Просвіта для батьків

Величні ідеї педагогічної істини Яна - Амоса Коменського

в сучасній школі

              Зневага до виховання — загибель людей, сімей, держав і всього світу.

                                                                                                  Я. Коменський

 

     Сьогодні проблема навчання і виховання учнів, формування їх духовності   є, як ніколи раніше, актуальною  і належить до проблеми соціального характеру, оскільки пов`язана с таким поняттям, як формування особистості. В наш час дуже часто можна почути заклики про підняття національної свідомості людини  та виховання справжнього громадянина. А поштовхом і основою для цього є, в першу чергу, виховання духовної особистості.

Проблеми духовного розвитку особистості вічні. Скільки існує людина, стільки вона намагається вдосконалити свій внутрішній світ. Особливу роль у цьому відіграють релігії і, зокрема, християнство як релігія особистості.

          Фундатором наукової духовної педагогіки формування особистості був  видатний чеський мислитель кінця ХVІ – початку  ХVІІ століття Ян-Амос Коменський - глибоко релігійна людина, переконаний християнин, який щиро вірив у існування загробного життя, у вічність людської душі. На думку Я.А.Коменського стратегічна мета виховання реалізується  внаслідок  розумового виховання – пізнання себе і навколишнього світу, морального – керування собою і речами, релігійного виховання – прагнення до Бога. Педагогічним поглядам й педагогічній діяльності Коменського були притаманні демократизм, гуманізм, життєрадісність, релігійність — визнання Бога як першопричини існування світу.

         Що ж таке духовність у моєму розумінні? У загальному плані – це стан внутрішнього психологічного життя людини, одна з найважливіших характеристик особистості, основу яких становлять домінуючі цінності і світосприймання людини. Духовність відбиває сформованість моральної свідомості з переважанням твердих оціночних суджень, ідеалів, національних і загальнолюдських цінностей, їхньої єдності. Тому я завжди дуже уважно ставлюсь до індивідуальних духовних святинь кожного учня, ніколи не втручаюсь в його духовний світ, прагну створити умови для духовно-морального самоствердження учня.       Читати повністю