Державна атестація навчальних закладів - основна форма державного контролю за їх діяльністю

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 30.01.2015 року № 67 «Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 173/26618 в освітніх закладах Новотроїцького району проводиться державна атестація.

Порядок встановлює основні завдання, умови та процедуру проведення державної атестації загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних навчальних закладів. Державна атестація є основною формою державного контролю за діяльністю навчальних закладів.

Головними завданнями державної атестації навчальних закладів є визначення відповідності навчального закладу державним стандартам освітнього рівня, дотримання ним вимог цих державних стандартів та забезпечення надання якісної освіти, надання організаційно-методичної допомоги навчальним закладам, що атестуються. Державна атестація навчальних закладів проводиться один раз на десять років.

Державна атестація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється відповідними місцевими органами управління освітою, у сфері управління яких перебувають навчальні заклади, що атестуються. Новотроїцький відділ освіти районної державної адміністрації, що здійснює державну атестацію навчальних закладів у Новотроїцькому районі, розробляє і затверджує план проведення державної атестації кожного закладу, який доводиться до відома керівників трудових колективів та батьківської громадськості відповідних навчальних закладів, створює атестаційну комісію з числа працівників цього органу, представників громадськості (профспілок).

Атестаційна експертиза навчального закладу проводиться не більше ніж 15 робочих днів, безпосередньо у навчальному закладі триває не більше ніж 5 робочих днів. Атестаційна комісія здійснює атестаційну експертизу діяльності навчального закладу за такими напрямами (питаннями):

1) відповідність документації, у тому числі фінансової, вимогам законодавства;

2) створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі дітей - інвалідів;

3) забезпечення якості загальної середньої освіти (порівняльний аналіз результатів зовнішнього та внутрішнього моніторингу результатів навчальних досягнень учнів (вихованців); порівняння результатів незалежного оцінювання випускників 11-х класів із результатами їх навчальних досягнень (за 3 останні роки)) (для загальноосвітніх навчальних закладів);

4) дієвість внутрішнього моніторингу навчальних досягнень учнів (вихованців) (для дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів);

5) організація роботи щодо професійного розвитку педагогічних працівників;

6) наявність бібліотеки та використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі;

7) загальний стан території, будівель та приміщень навчального закладу;

8) створення безпечних умов для учасників навчально-виховного процесу;

9) організація розвивального навчально-виховного середовища (для дошкільних навчальних закладів);

10) організація харчування дітей (для дошкільних навчальних закладів);

11) забезпечення соціально-психологічного супроводу учнів (вихованців);

12) створення умов для задоволення потреб учнів (вихованців) у різних формах позаурочної навчально-виховної роботи (для загальноосвітніх навчальних закладів); 13) забезпечення якості управлінської діяльності (наявність (дієвість) внутрішнього контролю за організацією навчально-виховного процесу; стан усунення порушень вимог законодавства і недоліків у роботі, виявлених під час попередніх заходів контролю; відкритість і публічність у діяльності навчального закладу);

14) роль навчального закладу у житті територіальної громади та його суспільна оцінка батьківською громадськістю, громадськими об’єднаннями.

Атестаційна комісія після завершення атестаційної експертизи одночасно надає органу, що здійснює державну атестацію навчального закладу, та навчальному закладу аргументований висновок щодо результатів атестаційної експертизи та вмотивовані конкретні рекомендації для навчального закладу щодо підвищення якості надання освітніх послуг населенню. Рекомендації враховуються при проведенні перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов’язаних з навчально-виховною діяльністю. З 03 по 15 квітня державна атестація проводиться у двох Сиваських загальноосвітніх школах. На фото експертна комісії перевіряє діяльність Сиваської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 (директор Крупа Н.П.)